Sekretu aldarrikatuak / Secretos a voces
EUS_Laugarren solairuko leihotik neska batek biolontxeloan jotzen duen melodia ateratzen denean, era berean, akorde berarekin, soinu-banda berberarekin, mugimendu guztiak, bizitza guztiak bat egiten dira, baretzen dira, leuntzen dira. Nota batekin, si bemola adibidez, leku batetik bestera dabiltzatenak geratu egiten dira, den dena iziztua geratzen da gure plazan eta begibistan agertzen zaizkigu gu bezain irrealak diren bertako bizilagunen istorioak. Denok gaude lotuak nahitaez eta denon artean paisai bat osatzen dugu, kolore bakoitzak margolan baetan bezala.
Bizitzaren zertzeladak, geure eguneroko paisaiaren erradiografia bat.
CAST_Cuando por la ventana de la cuarta planta sale la melodía interpretada por una chica al violonchelo, a su vez, con el mismo acorde y con la misma banda sonora, todos los movimientos y todas las vidas se funden, se calman y se suavizan. Con una nota, con el si bemol por ejemplo, los que van de un lado para otro se paran, todo queda congelado en nuestra plaza y aparecen ante nuestros ojos las historias de sus habitantes, tan irreales como nosotros. Todos estamos unidos por necesidad y entre todos conformamos un paisaje, al igual que los colores en una pintura.
Son las particularidades de la vida, una radiografía de nuestro paisaje diario.
Itziar Rekalde
EUS_1997an hasi nintzen jendaurrean istorioak kontatzen. Harrezkero, horretan jarraitzen dut: istorioak bilatzen, asmatzen, imajinatzen, idazten eta irakurtzen baina, batez ere, istorio bat kontatu nahi didanari entzuten eta entzun nahi didanari kontatzen. Ingurune horrek eman dit aukera nire errepertorioak sortzeko eta, beste batzuetan, birsortzeko: “Ez sufritzeko erremedioak”, “Hiri ikusezinak”, “Pertsonak ez dira tabakoagatik soilik hiltzen”, “Zer egingo nukeen zuk ni maitatzeko”, “Bidaiek ez dute itzulerarik” eta beste istorio pila bat.
CAST_Comencé a contar en público en 1997. Desde entonces sigo en ello: buscando, inventando, imaginando, escribiendo y leyendo historias pero, sobre todo, escuchando a quien quiera contarme y contando a quien quiera escucharme. Este es el caldo que me ha permitido a veces crear y otras recrear mis repertorios “Remedios para no sufrir”, “Las ciudades invisibles”, “No sólo de tabaco muere la persona”, “Lo que haría para que me quisieras”, “Los viajes no tienen vuelta” y otro montón de historia.